Søren Behncke på V1 Galleri efteråret 2018

Posted by admin on  November 13, 2018

Category: kunst, Nyt
Søren Behncke på V1 GalleriSkulpturer i pap og sammenflikkede malerier af Søren Behncke a.k.a. Papfar i V1 Galleri i Kødbyen på Vesterbro. Pseudonymer og parløb er trenden i dansk kunst. Husk mit Navn og Papfar er to af de mere kendte alter ego. Identiteten er stadigt et mysterium for Husk mit Navn. Papfar har forlængst outet sig selv som Søren Behncke. Pap i Kødbyen Fra 27. oktober til 24. oktober har galleri V1 åbnet sine

Jules de Balincourt på Galleri Bo Bjerggaard

Posted by admin on  November 2, 2018

Category: kunst, Nyt
Jules de Balincourt på Galleri Bo BjerggaardEr der en tanke, eller er det bare en drøm, at den fransk-amerikansk maler, Jules de Balincourt, udstiller sammen med den danske fotograf og billedkunster Erik Steffensen på Bo Bjerggards galleri i kødbyen? Dobbeltudstilling Det er aldrig til at blive klog på, om der ligger en tanke bag i nutidens galleriverden, når to kunstnere udstiller sammen. Ofte er det bare bekvemmelighed og lige så tit ren tilfældighed. Det er nok

Århus Ø – ny arkitektur i nyt kvarter

Posted by admin on  October 24, 2018

Category: arkitektur, Nyt
Ny arkitektur i Århus fra Bjarke Ingels til Dorte Mandrup PreviousNext
Bellavista – boligkarréen i Arne Jacobsens Hvide By Den Hvide By Bellavista er Arne Jacobsens funktionalistiske drøm. Den hvidpudsede åbne boligkarré ligger lige ud til Øresund lige over for badestranden Bellevue i velhaverforstaden Klampenborg. Bellavista er en del af de adskillige hvide bygninger af forskellig art, som alle er tegnet af Arne Jacobsen og komplekset er bygget mellem 1931 og 1934. Sammen kaldes området omkring Bellevue Strand for Den hvide By. Udover Bellevue omfatter Den

Stairs – Stairways – Staircases

Posted by admin on  October 4, 2018

The magic of the staircase What’s the deal with staircases? They are all over the place and most of the time you don’t notice. But through a lens they take on a whole new dimension. I wasn’t a staircase-buff before I started doing the social media thing, but now I’m sold. Perhaps it’s what’s outside the frame that is so mesmerizing with pics of stairways. You imagine the thing going one. You can’t ever get
Funktionalisme af Kay Fisker og C. F. Møller

Vester Søhus af Kay Fisker og C. F. Møller

Posted by admin on  October 3, 2018

Vester SøhusFunktionalisme af Kay Fisker og C.F. Møller Vester Søhus Kay Fisker og C.F. Møllers boligkompleks, Vester Søhus, er kendt af alle i København. Går du en tur rundt om Søerne, kan du ikke undgå at få øje på den langstrakte bygning i rød tegl elegant interpunkteret med halvt indrykkede altaner med bølgede, hvide profiler. Vester Søhus beliggende på Vester Søgade. Funktionalismens højborg Vester Søhus blev bygget mellem 1935 og 1939, dengang da Kay Fisker
Romersk Osteria - Maleri af Carl Bloch

Statens Museum for Kunsthistorie (blog om Bloch)

Posted by admin on  April 6, 2014

Category: kunst, Nyt
Udstillingen: ”Carl Bloch – hyldet og hånet” på Øregaard Museum. 20. september 2012 – 27. januar 2013. Carl Bloch er kendt for sine store lærreder: Samson hos Filistrene, Romersk Osteria, Christian d. II i fængslet på Sønderborg Slot. Ingen af dem er med på den nye Carl Bloch-udstilling på Øregaard Museum. Her er skitser, kultegninger og fyld fra magasinerne. I mere end en forstand lever udstillingen dermed op til sin titel: “Hædret og Hånet”. Carl
Dreng med medalje. Reklame for Claus Meyers Madmodsløb

Madmodsløb

Posted by admin on  August 24, 2013

Category: mad, Nyt
Claus Meyer er offentlig skydeskive for bedsteborgere med brun sovs – synd for dem. Claus Meyer og René Redzepi serverer levende myrer for voksne gæster på deres verdensberømte restaurant – godt for dem. Claus Meyer serverer levende myrer, bilarver og roejuice i sit “Madmodsløb” for børn ned til tre års alderen som afslutning på et krævende motionsløb – jeg brækker mig. Arlas Food Festival Madmodsløbet er et motionsløb for børn ned til 3 års alderen.
Et gammel foto af Johannes Brahms
Brahms er ikke noget for mig. Det meste, han har skrevet, lader mig kold. Bortset fra nogle af hans sene klaverstykker og visse passager i hans symfonier. Indtil i torsdags troede jeg, at Brahms’ Ein deutsches Reqiem hørte til blandt disse undtagelser. Men så var jeg inde at høre requiemet med Radiosymfoniorkestret under ledelse af Herbert Blomstedt. Jeg kendte de to første satser, og navnlig andensatsen har altid fået mig ud på dansegulvet. Resten af